مناسب ترین زمان ختنه نوزاد پسر و بهترین روش انجام آن

نیازمندی های ایران| تولیدی و عمده فروشی کفش و کتونی زنانه و مردانه در تهران و اسلامشهر

مناسب ترین زمان ختنه نوزاد پسر و بهترین روش انجام آن

۱۶۹ بازديد

بهترین زمان و روش ختنه نوزاد پسر

ختنه عملی است که از زمان های بسیار دور رواج داشته است که در آن پوست اضافه سر آلت تناسلی برداشته می شود.یکی از اصلی ترین علت ختنه کردن پسران اعتقادات مذهبی می باشد ،مسلمانان عمولا پسرانشان را قبل از بلوغ و یهودیان در روز هشتم تولد ختنه می کنند . امروزه دلیل علمی ختنه نیز ثابت شده و در کشورهای پیشرفته مانند آمریکا نیز که نظر مذهبی نیازی به این کار نیست ، این عمل صورت می گیرد.در این بخش از نمناک شما را با بهترین زمان ختنه نوزاد پسر و عوارض بعد از این عمل آشنا می کنیم.

بهترین زمان ختنه نوزاد پسر چه زمانی است

بهترین زمان ختنه

بهترین زمان ختنه نوزادان پسر

در مورد زمان ختنه کردن پسران ر خانواده ها اختلاف نظر وجود دارد ، برخی از خانواده ها در همان بدو تولد پسرشان را ختنه می کنند تا از نظر روحی آسیب پذیر نباشد و برخی دیگر این عمل را در سنین بالا تر انجام می دهند چرا که اعتقاد دارند کودک در سنین بالاتر بهتر و راحت تر می تواندبا این مساله روبرو شود اما پزشکان درباره بهترین زمان ختنه کردن نوزادان پسر به این نتیجه رسیده اند که ختنه پسران باید تاسن سه سالگی صورت گیرد زیرا بعد از سه سالگی ختنه می تواند عوارض روحی برای کودک ایجاد کند.

ختنه نوزاد با بیهوشی بهتر است یا بی حسی

بهترین روش ختنه نوزاد

بهترین روش ختنه نوزادان پسر

پزشکان توصیه می کنند فرزندان پسرمان را تا سن سه سالگی ختنه کنیم زیرا یک پسر بچه سه ساله به نوع جنسیتش آگاه است و شاید هنگام ختنه کردن احساس تعرض به هویت و جنسیتش را داشته باشد و بنابراین بر روحیه اش اثر منفی می گذارد. پزشکان توصیه می کنند اگر می خواهید کودکتان را بعد از سن سه سالگی ختنه کنید از روش بیهوشی استفاده کنید و از انجام عمل با بی حسی اجتناب کنید زیرا کودک در این شرایط می تواند مراحل عمل ختنه را ببیند و این مساله تاثیر منفی در روحیه او خواهد گذاشت.

روش های ختنه نوزاد و مشکلات بعد از ختنه نوزاد پسر

ختنه پسران

بهترین سن برای ختنه پسران

خونریزی بعد از ختنه از عوارض ختنه نوزادان پسر

خونریزی مهم ترین خطر بعد از ختنه می باشد و والدین بعد از ختنه کردن پسرانشان باید شرایطی فراهم کنند تا هیچ گونه آسیب و ضربه ای به کودشان وارد نشود که منجر به خونریزی شود. همچنین والدین باید کودکشان را از شیطنت و بازیگوشی منع کنند تا آسیبی به آن ها بعد از عمل ختنه نرسد.کودکان باید بعد از ختنه کردن 24 تا 48 ساعت استرحت کنند .درباره باز کردن پانسمان ختنه باید نظر پزشک معالج را جویا شد اما معمولا باز کردن پانسمان ختنه بعد از گذشت 24 ساعت مانعی ندارد.

تنگی مجاری ادراری یکی از عوارض ختنه نوزادان پسر

عوارض ختنه

عوارض ختنه نوزادان پسر

عمل ختنه در کودکان با عوارضی همراه است که یکی از این عوارض که بعد از عمل نادرست ختنه ایجاد می شود خطر مسدود شدن مجاری ادراری می باشد .همانطور که گفتیم اگر این عمل به درستی انجام نشود سبب تنگی مجاری ادرار و ایجاد فشار شدید به مثانه می شودو بنابراین مشکلات مجاری ادراری برای کودک به وجود می آورد.توصیه می شود عمل ختنه توسط متخصصان اطفال انجام شود تا توانایی وتبحر کافی برای عمل کردن را دارند.

بسته شدن کامل مجاری ادراری از عوارض ختنه نوزاد پسر توسط افراد غیر متخصص

دربسیاری از روستاها عمل ختنه توسط کسانی انجام می شود که به صورت تجربی این عمل را آموخته اند و در زمینه پزشکی تبحری ندارند.عوارضی که این عمل های غیرحرفه ای ایجاد می کنند ، بسته شدن کامل مجاری ادراری است که به علت زدن بخیه های درشت توسط این افراد ایجاد می شود.

ختنه نوزادان پسر

ختنه نوزادان پسر باید توسط چه کسانی انجام شود

تنگی مجاری ادراری پس از ختنه با علائمی مانند درد شدید در مثانه همراه است ، این مشکل ممکن است در سال های بعد بروز کند اما بسته شدن کامل مجرای ادرار در24 ساعت اولیه پس از ختنه عوارض خود را بروز می دهد.

توصیه می شوداین عمل مهم توسط افراد با تجربه و ماهر مانند پزشکان متخصص انجام شود تا عوارض این عمل به کمترین میزان خود برسد اما حتی اگر این عمل به درستی نیز انجام شود شما باید خطر خونریزی در 24 ساعت اولیه بعد از عمل را جدی بگیرید.

بهترین زمان ختنه نوزاد پسر و عوارض بعد از این عمل

مناسب ترین زمان ختنه نوزاد پسر و بهترین روش انجام آن

روش های مفید آموزش حرف زدن به کودکان

1- با صدای بلند و واضح با کودک صحبت کنید

در زمان صحبت کردن با کودکان و نوزادان، از صداهای بلند و کلمات مشخص استفاده کنید. نوزادان صداهای بلندتر را ترجیح می دهند. با تلفظ واضح و دقیق کلمات، تمایز کلمات گفتاری را برای کودک آسان کنید. پیشنهاد می شود که تا سن 6 ماهگی، به این طریق با کودک صحبت کنید و سپس لحن حرف زدن خود را کم کم به حالت معمول برگردانید. وقتی کودک حداقل 100 کلمه را درک کرد، بهتر است بیشتر اوقات با صدای معمولی تری با او صحبت کنید.

2- به کودک کمک کنید تا حرکات تان را تقلید کند

نوزادان از طریق تقلید کردن صداهایی که می شنوند، حرف زدن را یاد می گیرند. بنابراین سعی کنید مهارت تقلید کردن را به فرزندتان بیاموزید. برای اینکار می توانید دست های خود را به سمت کودک دراز کنید و از او بخواهید او هم دستانش را دراز کند و دست های شما را بگیرد. یا در مقابل او بنشینید و دست بزنید و از او هم بخواهید که دست بزند. بازی های متنوع دیگری هم برای آموزش تقلید کردن در کودکان وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

چگونه با نوزاد صحبت کنیم؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.