هنجارشکني در سريال کوبار

نیازمندی های ایران| تولیدی و عمده فروشی کفش و کتونی زنانه و مردانه در تهران و اسلامشهر

هنجارشکني در سريال کوبار

۱۵۰ بازديد

این شبها شاهد پخش سریال کوبار از شبکه 2 سیما هستیم. سریالی که در فضای سرسبز شمال فیلم برداری شده و تا اینجا ساختاری صمیمی، بدون سرو صدا و زد و خوردهای معمول در سریال های امروزی دارد.

ظاهرا در پشت پرده این سریال به ظاهر آرام که بازیگران سرشناس، خوش قیافه و در عین حال دانش آموزان مودبی دارد، اهدافی گنجانده شده است. چرا که از همین قسمت های ابتدایی، دغدغه آقا معلم تازه وارد این شده که پسران و دختران مقطع دبیرستان با هم نمایشنامه اجرا کنند و تلاش های خود را هم برای عادی سازی روابط دختر و پسر در این مقطع انجام می دهد و دیگران هم با او در این زمینه همکاری می کنند به گونه ای که حتی مخالفین این طرح نیز به راحتی و بدون بیان دلیل منطقی، تسلیم خواسته او و دانش آموزان شده و مجوز حضور پسران در مدرسه دخترانه صادر می شود.

سئوال اینجاست که الان که روابط و دوستی های دختر و پسر در جامعه ما به معضل تبدیل شده و حتی در مدارس ابتدایی و راهنمایی نیز مسئولین مربوطه قادر به مدیریت و کنترل آن نیستند،چه لزومی دارد و با چه اهدافی روابط دختر و پسر کاملا عادی سازی شده و در عین حال حق دانش آموزان شمرده می شود؟ چرا عده ای اصرار دارند از سریال های غربی و فرهنگ غرب کپی برداری و الگو برداری کنند و چالش هایی که در پس روابط دختر و پسر آن هم در اوج نوجوانی و جوانی وجود دارد را نادیده بگیرند؟ چرا صدا وسیمای ما در بسیاری از موارد پیشگام در هنجارشکنی ها می شود و نظارتی بر عملکرد آن مشاهده نمی شود؟ تا کی بناست ارزش های دینی و عرفی ما در جامعه توسط عده ای کم رنگ شده و حتی بی اساس و بی مورد نمایش داده شود؟ 

بهتر است بانیان فرهنگی به جای ساخت برنامه هایی با رویکرد غربی، اطلاعات دینی خود را افزایش دهند و در مسیری گام بردارند که روز به روز به سمت محکم کردن پایه های دینی و اخلاقی مردم پیش بروند نه اینکه با شیوه های مختلف دچار خودباختگی فرهنگی شوند.

یادمان باشد که نظام کشور ما اسلامی است و بناست ان شاءالله اسلام و قوانین اسلامی بر آن حاکم شود نه اینکه بنا بر نظر و مصلحت های شخصی تنها بخشی از دین و احکام آن را بگیریم مثل آنچه که متأسفانه در اکثر برنامه ها شاهدش هستیم.

 

هنجارشکنی در سریال کوبار
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.